jueves, 11 de agosto de 2016

UNDERGROUND II : ELS 80 ( PUNK , GORE , ESTETICA ) . PRIMERA PART : LEATHER ( PRIMERA PART ) .

Tot conte de fades té un començament i un final , tot conte ens atrau per les seves princeses dorments i per els princeps que les desperten , però la vertadera raó de tot , la veritable raó és per el seu costat fosc . Des de sempre els llocs foscos ens atrauen , el negre ens hipnotitza , i és que els llocs foscos són el centre de tot i provoquen a les nostres pobres ments uns ecos d'una resonancia espuria , i no voler fer cas d'aquestos llocs foscos seria renunciar a tot debat seriós sobre l'humanitat . Deixa't de princeps blaus i tria un llop ferotge que sapiga escoltar-te millor , que et sapiga mirar millor , que et sapiga devorar millor . Tots els contes per innocents que siguen tenen el sexe en cada lletra , la picardia en cada coma , el morbo en cada punt . Els malvats sempre són més interesants que els bons , els malvats sempre tenen un secret que els fa poderosos , eixe secret és igual a la foscor , una foscor que els fa forts i que al mateix temps els fa ser el centre de tot i fan seduir a l'espectador . Diuen que el vermell és el color del sexe , però en realitat és el negre , el de la nit  , el negre és el que provoca , és el punt base . Deixa't de princeses figues , és la bruixa la protagonista , l'ama i la senyora de la història , ella és el magnetisme de la llegenda , sempre . La bruixa gotica i erotica , l'imatge de la cruel bellesa i una determinada estetica molt moderna la de vestir de negre . En els 50 aquell negre que no tenia encara una forma definida va cobrar la perfecció amb la bruixa definitiva , una bruixa que va originar d'altres en el futur .  " Maleficent " era el seu nom a la que va encarnar per primera vegada l'actriu Eleanor Audley en forma de dibuix animat en el classic film de la Disney de 1949  " The Sleeping Beauty " . 




Aquesta va ser l'imatge principal que tenia aquesta bruixa , una imatge abstracta encara , que després de passar per la magia i la fantasia de l'animació va arribar a la suma perfecció . 













I així és com va quedar definida al final , una de tantes imatges que White Rabbit hauria pogut triar , però que representa el concepte que ací s'està comentant : El poder del negre .



En l'actualitat el conte va canviar , ara tot era més real i el negre juntament am l'imatge anterior prenia un nou significat , el del poder absolut . Aquesta vegada va ser Angelina Jolie qui es va posar les banyes al cap , unes banyes molt sensuals . " Maleficent ( 2014 ) " . 







Les banyes en comparació a la resta del vestuari d'aquesta bruixa , són d'un altre material , un material que la fa poderosa , li dona poder i personalitat , un material que pareix que siga o latex o cuir . Les banyes en aquesta ocasió , eixes banyes tan ben escolpides podrien ser uns simbols molt importants , simbols falics , d'un pene que la bruixa no té o li han volgut fer creure que no té , ja que la societat l ' ha castrat i l'ha marginat , però ella en canvi ahí està , valenta , sense por i fa de el que representa per als altres la seva arma en mig d'un temps de convencionalismes estupits . Ella , una rebel contra el sistema , l'imatge del femenisme , que amb la seva roba i les seves banyes , sentencia un fet molt discutible moltes vegades que és " L 'elecció defineix l ' identitat ? " . 

El vermell és el color amb que es pinten els cors , els petons , el color de l'amor , uns conceptes que no vol la bruixa , ella no és limita a pintar com diuen que es té que pintar , ella és independent , vol una revolució i sempre va un pas més endavant que una simple princesa . Ella , la dona del segle XXI , la dona del futur , una dona real , que es vesteix de negre per a deixar clar qui té el control . 

La bruixa evoluciona , el regne es fa ciutat , tot és fa modern i tot pren un altre significat . Finals del segle XX una replica més millor , més compacta i més defensora dels seus drets ve al món . Al començament de tot la bruixa , la lluitadora , va tindre que ser retocada per a no pareixer real i per a ser només una caricatura , però ara tot ha evolucionat i de les vinyetes d'un comic salta a les pantalles l'hereva ja creguda perduda de la bruixa . El cuir , el latex , ara no és solament un complement per al cap , ara tot el seu vestit és del mateix material i demostra un poder , el poder de la dominació i el de fer als altres submisos , altres igual als homes . Catwoman és el seu nom , la bestia que viu en cada dona . Si tot home pot ser llop , si cada home és un llop per a l'home , la dona també ho és i segurament més ferotge , la dona simbol de vida , simbol de la terra , simbol de poder . 

La deesa de les dominatrix , una Hipolita moderna que porta els pantalons ben forts amb el seu cinturó , figura per admirar , Catwoman portada al cine per Michelle Pfeiffer . El paper inicial és una jove secretaria vestida a l'antiga , no respectada , no anhelada , dintre d'ella han arrelat els pensaments de la societat masclista a la que serveix , només és una criada , una serventa , un objecte , però tot canvia una bona nit , quan d'alguna manera aquelles criatures indefenses , els gats , criatures desorientades com ella i que fins al moment ella creia insignificants com ella , li tornen la vida . El vermell és el color que als homes empalma , però ella sera millor que un grapat de estereotips , sera superior , vestira de nit amb el cuir i amb el latex , i com una vegada va fer la bruixa de conte de fades , demostrara el seu poder per sobre un sistema decadent que fa pena , el negre sera el seu company i el seu aliat , ara ha tornat l'autentica dona , una dona cansada ja i farta que no aguanta més en casa callada , i res la parara , fara justicia en un món governat per homes , forjat amb ciments cavernicoles i depriments . La Caputxeta Vermella , ara és el llop i canvia de color , el seu color el del bosc , el color fosc . La seducció perillosa . El negre igual rebeldia , poder , canví , nit ...... Underground .  

Aquesta escena marca una barrera , un limit , una frontera , és un abans i un després , una escena carregada de força , que representa el començament d'un conte de fades , tenebroses però reals . " Batman Returns ( 1992 ) " . 














Va haver un temps on l'elecció definia l'identitat . La societat es diferenciava entre ella , com avui . Un grapat de robots , programats des de ben menuts a seguir unes pautes i la gent que pensava diferent , que era veritablement lliure , la gent que deia " No " , era gent que els feia por . 

La llibertat , el ser lliure per a pendre decisions propies , el pensar diferent a la majoria abans mai va estar bé . La tipica societat de comunitat cuadrada , de regne enmurallat , de costums repetits generació darrere generació , Diumenges a misa , homes amb els cabells curts i les nenes en les nenes i els nens en les nenes , societat estancada com peixos que a mesura que van nedant o obliden tot atrapts dintre d'una peixera que els asfixia lentament , peixos que es conformen amb el que té que ser i no pensen en la prohibició , en arriscar , en saltar de la peixera cap a un mar , cap a lo estrany . Societat de princeps i princeses , vides espantosament roses i tot brillant i amb animalets parlants . Essers que no comprenen que si hi ha dia té que que haver nit també .  

L'evolució mai ha parat . Llibertat , creuen que ho són , però ni són lliures ni les seves cadenes que porten tan comodes els permeten deixar als altres tranquils . Vens al món , escola , institut , universitat , un treball , et cases , tens fills , tens nets , et jubiles , mors ..... Qui no ho faja , és l'ovella negra de la familia . Van ser els beats , els hippies i després van vindre directament de la revolució sexual els homosexuals i els més atrevits portaven el que marcava la diferencia , el que vestien els rockers i els moters dels antics films de Hollywood , la roba que demostrava força , poder , seguretat en un mateix , una moda que trencava esquemes per l'independencia i la mentalitat que demostrava , la que et feia tenir pressencia , la que et feia ser objecte de fantasies sexuals , la del sexe , la del perill , la de la temptació : El cuir i el latex . Leather . 

Ja em vist a la idiota princesa fent-se bruixa amb el negre i fent del negre la seva identitat , ara anem a veure al princep quan deixa de ser blau i torna al centre de tot , a la foscor , quan es treu de damunt la cursileria i es fa llop , un llop ferotge . 

No hay comentarios:

Publicar un comentario